Wednesday 17 November 2010

Η Τουριστική Συνείδηση και τα αποτελέσματα της

Από αρχαιοτάτων χρόνων Η Κύπρος προσέλκυε επισκέπτες κατά την διάρκεια των τελετών της Θεάς Αφροδίτης της θεάς του έρωτα και της ομορφιάς Έπειτα συνεχίστηκε η κάθοδος στη Κύπρο πολλών εμπόρων της περιοχής, λόγω του πολύτιμου μετάλλου που ήταν ο χαλκός, ακολούθως είχαμε την άφιξη στη Κύπρο του χριστιανισμού από την παρουσία του Αποστόλου Παύλου το 45 ΜΧ που είχε μαζί του και τον ιδρυτή της ορθοδόξου εκκλησίας μας το Βαρνάβα.

Δηλαδή μετά από όλα αυτά που συνέβαινα στη Κύπρο έγινε η Κύπρος κετροοικονομική χώρα της περιοχής για αυτό είχαμε διάφορους λαούς να μας κατακτήσου. Βεβαίως κανένας λαός δεν κατάφερε να μας κατακτήσει και να παραμείνει στο νησί μας για πάντα και να αλλοιώσει την καταγωγή μας που είναι καθαρά Ελληνική Κυπριακή. Μετά από όλα αυτά παραμείναμε στο τόπο μας αγέρωχη και τώρα είμεθα και μέλη της μεγάλης οικογένειας της Ευρώπης.

Αυτή όλη η Ιστορική πορεία μας μαζί με το ωραίο φυσικό περιβάλλον, τις ωραίες παραλίες μας, τις κλιματολογικές συνθήκες και το φιλόξενο του χαρακτήρα του λαού μας, συνέτειναν και στη δημιουργία της τουριστική βιομηχανία που έχουμε σήμερα.

Ο τουρίστας επισκέπτης μας όταν έρχεται στη Κύπρο χρειάζεται από όλους μας φιλόξενη και ευγενική συμπεριφορά, ειλικρίνεια καθώς και επαγγελματική φροντίδα και συμπεριφορά στις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Για αυτό θα αναφέρουμε σήμερα για την μαγική φράση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. Πόσο σημαντική είναι για τα αποτελέσματα της οικονομίας μας και πόσο σημαντική είναι εάν έχουμε συνείδηση πόσο επιτυχημένη προβολή κάνουμε για την χώρα μας .
Για χιλιάδες χρόνια ο «Κύπριος» χαρακτηριζόταν από την απέραντη φιλοξενία του, τον φιλήσυχο χαρακτήρα, την απίστευτη και μοναδική απλότητα και τιμιότητά του.
<<είναι ευθύνη όλων μας να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση>>.

Ο Επισκέπτης Τουρίστας είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για εμάς, ειδικότερα της οικονομίας του τόπου μας. Ο επισκέπτης δεν εξαρτάται από εμάς αλλά εμείς εξαρτόμαστε από αυτόν. Δεν του κάνουμε χάρη με το να τον εξυπηρετούμε αλλά αυτός μας δίνει την ευκαιρία να τον εξυπηρετήσουμε για το δικό μας καλό γι’ αυτό πρέπει να τον :ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ, ΣΩΣΤΑ, ΦΙΛΟΞΕΝΑ, ΤΙΜΙΑ, ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, Η ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ

Τι εννοούμε με τον όρο Τουριστική συνείδηση
Εννοούμε τις γνώσεις που αποδεικνύουμε ότι κατέχουμε για την Πολιτιστική και Ιστορική Κύπρο τις οποίες να τις μεταφέρουμε στο επισκέπτη όταν χρειάζεται την ενημέρωση μας . Επιπρόσθετα τω τι μπορούμε να μεταδώσουμε στον επισκέπτη τουρίστα για να γνωρίσει καλύτερα το νησί μας, η να το βοηθήσουμε σε κάτι που μας ρωτά και εάν δεν γνωρίζουμε, να φροντίσουμε να μάθουμε για να πληροφορήσουμε σωστά τον επισκέπτη μας, με απώτερο σκοπό όλες αυτές οι γνώσεις να γίνουν τρόπος ζωής για όλους μας. Να επιδιώκουμε να τους βοηθούμε με φιλόξενο τρόπο χωρίς καμίαν εκμετάλλευση και προσωπικό όφελος.

Η αδιαφορία και η αφέλεια μας δεν ικανοποιεί το επισκέπτη που ήρθε στη χώρα μας να μάθει για εμάς και εμείς αδιαφορούμε και δεν γνωρίζουμε την Ιστορία μας.

Εάν όμως ο επισκέπτης μας χρειάζεται επαγγελματικές υπηρεσίες τότε θα τις προσφέρουμε με την ανάλογη μίσθωση πάντοτε, μέσα στα νόμιμα και ειλικρινή πλαίσια.
Τουριστική Συνείδηση μπορεί να διδαχτεί και να μεταφερθεί από στόμα σε στόμα για να δημιουργήσουμε ένα τουριστικό προορισμό όπου όλο το κοινό να συμμετέχει στην άψογη παρουσίαση και προβολή της Τουριστικής Κύπρου στο εξωτερικό. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι ευθύνη όλων μας να ενεργοποιηθούμε και να συμμετάσχουμε όλοι στο έργο αυτό.
Είναι σημαντικό όλο το κοινό και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της Χώρας που είναι τόσο τουριστική, όπως και η νεολαία να κατέχουν τα ακόλουθα:
Γνώση της Τουριστικής υποδομής και προβολής της Κύπρου

Γνώση της Ιστορίας και του πολιτισμού μας .Γνώση καλής συμπεριφοράς ευγένεια και σεβασμό προς στους επισκέπτες μας, στους εαυτούς και στους συνανθρώπους μας. Οι επισκέπτες έρχονται όχι μόνον για το ήλιο και την Θάλασσα, αλλά να γνωρίσουν την Ιστορία και τον πολιτισμό μας.

Πρέπει να μάθουμε να παρουσιάζουμε το Νησί μας στους ξένους με υπερηφάνεια και αγάπη όπως θα θέλαμε να παρουσιάζουμε και να είμεθα υπερήφανη για το σπίτι μας και την οικογένεια μας και να αποφεύγουμε την δυσφήμηση και τις αλληλοκατηγορίες. Η φροντίδα και αγάπη του φυσικού περιβάλλοντος μας, δηλώνει πόσο πολιτισμένος λαός είμαστε και οι επισκέπτες μας ικανοποιούνται διότι καις στις χώρες του επικρατεί το ίδιο. Άρα να φροντίζουμε την χώρα μας να είναι πάντοτε καθαρή. Η Χώρα μας εάν την λειτουργήσουμε σωστά τότε δεν θα έχουμε οικονομική κρίση και μπορεί να έχουμε πολλές επιτυχίες εάν όλα τα λειτουργούμε επαγγελματικά.

Η πατροπαράδοτη Κυπριακή Φιλοξενία
Είναι το θέμα που πάντοτε επιδιώκουμε να αναπτύσσουμε για την εκτίμηση που πρέπει να προσφέρουμε προς στους επισκέπτες. και να τους βοηθούμε όταν ζητούν την βοήθεια μας.

Με ευγένεια, χαμόγελο, πρόσχαρο τρόπο, με πνεύμα ειλικρίνειας και αγάπης προς τους επισκέπτες μας,. να προσφέρουμε όλες τις υπηρεσίες μας με Επαγγελματικότητα.
Αν όλα αυτά τα δώσουμε σωστά, τότε ο επισκέπτης θα επιστρέψει στη χώρα του, ικανοποιημένος και θα μας διαφημίζει στους φίλους του. Έτσι θα μας έλθουν και άλλοι επισκέπτες τουρίστες και αυτοί που μας έρχονται θα συνεχίσουν να έρχονται ξανά και ξανά .Αυτό εννοούμε όταν διακηρύττουμε ότι στόχος μας είναι να αυξήσουνε τους επαναλαμβανόμενους Τουρίστες.

Διότι και εμείς οι ίδιοι όταν πάμε διακοπές περιμένουμε όλες οι προσφερόμενες υπηρεσίες, τις αναμένουμε να είναι άψογες και σύμφωνα με το τίμημα που πληρώσαμε.. Τότε πρέπει να και εμείς να είμεθα άψογη προς στους Ξένους μας.

Οι ευθύνες μας έναντι στη χώρα και στο Τουρισμό μας
Πρέπει να βλέπουμε τους επισκέπτες που έρχονται στη Κύπρο σαν φιλοξενούμενους και σαν οικογενειακούς φίλους μας. Τότε θα έχουμε κάνει την πιο εγγυημένη και σίγουρη κερδοφόρα κοινωνικοοικονομική επένδυση του τόπου μας, διότι αυτός ήταν ο χαρακτήρας του Κύπριου από αρχαιοτάτων χρόνων και πρέπει να συνεχίσουμε αυτό τα χάρισμα.

Αυτές ήταν μερικές από τις αρχές μας και εάν επιστρέψουμε στη βάση μας τότε θα σώσουμε και την Κύπρο μας.

Η αισχροκέρδεια, η ασυνέπεια, η αφέλεια και ο Κρακτισμός δεν έχουν θέση στη πολιτισμένη Ευρωπαϊκή Κύπρο και ο νόμος πρέπει πάντοτε να είναι αυστηρώς.
Να είμεθα ευγενικοί και φιλόξενοι και στους δρόμους κατά την διάρκεια της οδήγησης μας και να μην ρυπαίνουμε τους δρόμους της χώρας μας.

Να παραχωρούμε κάποιες προτεραιότητες στο δρόμο όταν βλέπουμε τουρίστες στα αυτοκίνητα ενοικιάσεως. Όταν χρειάζονται την βοήθεια μας να είμαστε πρόθυμοι να προσφέρουμε την βοήθεια και τις γνώσεις για την χώρα μας. Γενικά όμως να τηρούμε τον κώδικα ωδικής ασφάλειας.

Οι αυτοκινητόδρομοι και γενικά οι δρόμοι μας να τους διατηρούμε καθαρούς .Τα άχρηστα τα πετάμε σε κάλαθους όπου σταματήσουμε, η στους κάλαθους στο σπίτι μας. Η μήπως στο σπίτι μας τις ακαθαρσίες τις πετάμε στο πάτωμα του σπιτιού μας ???
Τον αναμμένο τσιγάρο, να μην το πετάμε έξω από το αυτοκίνητο μας, αλλά να τον σβήνουμε στο τασάκι του αυτοκινήτου εάν υπάρχει εάν όμως δεν υπάρχει τότε ας μη καπνίζουμε όταν οδηγούμε, διότι τότε μπορεί να προκαλέσουμε φωτιά ,κοινόχρηστοι διευκολύνσεις να είναι καθαροί, οι παραλίες να φροντίζουμε να είναι καθαρές.

Εφόσον δεν μπορούμε να επιμορφώσουμε τους μεγάλους διότι είναι αργά πλέον να τους καθίσουμε στις τάξεις των σχολείων. Τότε μέσα από το υπουργείο Παιδείας πρέπει να εμπλέξεις τους ειδικούς σε ειδικά θέματα Τουρισμού που είναι πολύ ευαίσθητα, για να επιμορφώσουν στα ειδικά αυτά θέματα τους νέους μας. Εάν θέλουμε ένα ευγενικό και καθαρό περιβάλλον για όλους που ζούμε σε αυτή την Τουριστική και Πολιτιστική Κύπρο.

Η τουριστική και περιβαλλοντική συνείδηση πρέπει να γίνει βίωμα μας
Η λειτουργική ασφάλεια των ξενοδοχείων εστιατορίων και κέντρων αναψυχής πρέπει να ευρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και ο νόμος να εφαρμόζεται αμείλικτα.

Διότι εάν οτιδήποτε συμβεί από δική μας αμέλεια και φροντίδα, τότε οι επισκέπτες μας δυσανασχετούν και η δυσφήμηση επηρεάζει την προβολή και εμπορικότητα της χώρας μας. Τότε δικαιολογημένα θίγεται, Η Συνείδηση.

Το προσωπικό στη βιομηχανία του τουρισμού να φέρει επαγγελματικές στολές και εάν δεν γνωρίζουν κάτι να μην είναι αφελής, αλλά να φροντίζουν να μαθαίνουν και βοηθούν.
Όλοι οι χώροι στη εξυπηρέτηση της Επισιτιστική και ξενοδοχειακή Βιομηχανία πρέπει να είναι καθαροί όπως κουζίνες, ψυγεία τροφίμων και κοινόχρηστοι χώροι.
Στο προσωπικό της τουριστικής βιομηχανίας εφόσον μας εξυπηρετούν επαγγελματικά, και ευσυνείδητα τότε να το εκτιμούμε και να τους τιμούμε με ένα φιλοδώρημα.

Ποιοτικός Τουρισμός
Ο ποιοτικός τουρισμός δεν είναι αυτός που αφήνει μόνον χρήματα στον τόπο, αλλά είναι αυτός που ενδιαφέρεται να γνωρίσει την Ιστορική και πολιτιστική Κύπρο, τις παραδόσεις τον τρόπο ζωής και το φυσικό περιβάλλον μας και είναι αυτός που εκτιμά τις προσπάθειες μας για την επαγγελματική εξυπηρέτηση που προσφέρουμε για επιτυχημένες διακοπές.

Εάν εφαρμοσθούν όλα τα πιο πάνω θα έχουμε καλύτερες επιτυχίες στη οικονομία του τόπου

Μιχάλης Δημοσθένους
ELPIS TRAVEL&TOURS LTD
Σύμβουλος σε θέματα Τουρισμού και Επιμόρφωσης
MOB +357 99 657037+22353401
info@elpistravel.com