Tuesday 26 April 2011

Πως να εξυπηρετήσουμε φέτος τους Τουρίστες επισκέπτες μας

Παρακολουθώντας τα τελευταία χρόνια τον αριθμό των αφίξεων, τη εξυπηρέτηση που προσφέρουν στους τουρίστες ορισμένες επιχειρήσεις στην τουριστική βιομηχανία, την ποιότητα των τουριστών που μας έρχονται, καθώς και τα οικονομικά αποτελέσματα, είναι ολοφάνερο ότι το τουριστικό μας προϊόν χρειάζεται αναβάθμιση, επαγγελματική φροντίδα και νέες καινοτομίες .

Η χώρα μας διαθέτει όλες τις μορφές τουρισμού και έχει αναπτύξει γύρω από αυτές αξιόλογες διευκολύνσεις αλλά για να πετύχουμε τα ποθητά αποτελέσματα είναι άμεση ανάγκη να αναπτύξουμε την ποιοτική εξυπηρέτηση όσον αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα και προσεγμένο φυσικό περιβάλλον.
Η χώρα μας είναι μικρή σε αποστάσεις, ασφαλέστατη, ελκυστική όσον αφορά την ιστορία και το πολιτισμό της, οφείλουμε να συνεχίσουμε να παρουσιαζόμαστε φιλόξενοι, όπως πατροπαράδοτα συνηθίζαμε να είμαστε ευγενικοί και ειλικρινείς μακριά από αισχροκέρδεια, αλλά σωστοί επαγγελματίες προς τους ξένους και ντόπιους επισκέπτες.

Εάν θέλουμε πραγματικά φέτος να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο τουρισμό, το τουριστικό μας πακέτο να το παρουσιάσουμε φροντισμένο και όσον το δυνατόν πιο ποιοτικό και επαγγελματικά ολοκληρωμένο. Οι επισκέπτες που θα φτάσουν φέτος στο νησί μας είναι μεγάλη ανάγκη να φύγουν ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες μας υπηρεσίες και με τις καλύτερες εντυπώσεις . Τότε να είστε σίγουροι θα έχουμε τα ποθητά αποτελέσματα για επαναλαμβανόμενο ποιοτικό τουρισμό.
Αυτοί που θα προσφέρουν υπηρεσίες στους επισκέπτες να είναι σωστά καταρτισμένοι και να εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα με προθυμία και άνεση, ώστε οι επισκέπτες να μένουν ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι για την επιλογή τους να περάσουν τις διακοπές τους στο τουριστικό προορισμό «Κύπρος». Επίσης να διακατέχονται από τουριστική συνείδηση να προσφέρνουν ποιοτική εξυπηρέτηση και να κατέχουν τις βασικές γνώσεις για την ιστορία και το πολιτισμό της χώρας στην οποία εργάζονται και προσφέρουν υπηρεσίες στον τουρισμό της.
Υπηρεσίες προς τους επισκέπτες προσφέρουν, οι αεροσυνοδοί, οι υπάλληλοι αεροδρομίων, λιμανιών, οδηγοί ταξί και λεωφορείων, τουριστικοί πράκτορες, τουριστικοί αντιπρόσωποι, ενοικιάσεις αυτοκινήτων Ξεναγοί, Υπάλληλοι ξενοδοχείων – Αγροτουριστικών καταλυμάτων – Εστιατορίων – Μουσείων, Καταστηματάρχες, Περιπτεράδες, Φροντιστές Ιστορικών μονών και εκκλησιών, Φροντιστές παραλιών, Τροχονόμοι, Αστυνομικοί.
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία είναι πολύ ευαίσθητες και είναι μεγάλη ανάγκη αυτοί που τις προσφέρουν να καταρτιστούν σωστά με τα ανάλογα επιμορφωτικά προγράμματα ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας. Να είναι σε θέση να αποδίδουν στην εξυπηρέτηση με κάθε λεπτομέρεια γιατί μόνο τότε μπορούμε να μιλούμε για ποιότητα γιατί η ποιότητα βρίσκεται στη λεπτομέρεια.
Όλες οι προσφερόμενες υπηρεσίες στο τουρισμό είναι απαραίτητο να αναβαθμιστούν ώστε να διεξάγονται με επαγγελματικότητα και σε αυτό θα βοηθήσει η συνεχής επιμόρφωση που θα επανατονίζει το πρότυπο των προσόντων αυτών που προσφέρουν υπηρεσίες στον τουρισμό, που είναι, η καλή γνώση των καθηκόντων τους, η γνώση της Ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας στην οποία προσφέρουν υπηρεσίες, τουριστική συνείδηση, φιλοξενία, χαμόγελο, ευγένεια.
Άρα η κατάρτιση και επιμόρφωση είναι απόλυτα συνυφασμένες με τις προσπάθειες που γίνονται για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και η βελτίωση της ποιότητας αποτελούν άμεση προτεραιότητα της επιτυχίας. Οι εγκαταστάσεις στα ξενοδοχεία να λειτουργούν με πλήρη ασφάλεια να παρέχουν στους πελάτες καλές διευκολύνσεις φαγητού, ποτού, διασκέδασης και ευεξίας
Οι τουριστικές εκδρομές και περιηγήσεις, οι αρχαιολογικοί και θρησκευτικοί μας χώροι να παρουσιάζονται χωρίς ψεγάδι.
Στα εστιατόρια όπως και στα ξενοδοχεία, η ικανοποίηση ακόμα και των πιο μικρών απαιτήσεων των πελατών να φροντίζονται άμεσα και η ποιότητα φαγητών να συνοδεύεται με καλή γεύση, καλή εξυπηρέτηση και προβολή της Κυπριακής κουζίνας και του Κυπριακού Κρασιού. Το προσωπικό εξυπηρέτησης του εστιατορίου να δίνει πρόθυμα πληροφορίες για τα διάφορα είδη στο μενού και να παραδίδει το φαγητό γρήγορα και καθ’ όλη την διάρκεια των ορών λειτουργίας. Η εμφάνιση του προσωπικού που προσφέρει εξυπηρέτηση στον τομέα των εστιατορίων και ξενοδοχείων είναι πρωταρχικής σημασίας αφού σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν στους χώρους των.
Η ανταγωνιστικότητα της Κύπρου είναι συνάρτηση της αναβαθμισμένης ποιότητας και της συνεχούς στροφής προς τη βελτίωση. Αμετάκλητος στόχος μας θα πρέπει να είναι η προσφορά ενός ελκυστικού και αναβαθμισμένου φάσματος υπηρεσιών.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει να δουν με σοβαρότητα τα συγκεκριμένα προβλήματα της ανταγωνιστικότητας και της εποχικότητας και με συλλογικότητα ευθύνης να αναζητήσουμε λύσεις.
Το κλειδί, για να εξασφαλισθεί μια ποιοτικά αναβαθμισμένη ανταγωνιστική και ευημερούσα τουριστική βιομηχανία είναι η βελτίωση και ο περαιτέρω εμπλουτισμός του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.
Σε τελευταία ανάλυση αυτό που μετρά για τον ποιοτικό επισκέπτη δεν είναι μόνον οι προσφερόμενοι χώροι, αλλά σε αυτούς τους ποιοτικούς χώρους οι προσφερόμενες υπηρεσίες πρέπει να δίνονται στο καταναλωτή διάπλατα και με πλήρη επαγγελματικότητα.
Στο φυσικό μας περιβάλλο πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια για καθαριότητα σε δημόσιους χώρους και δρόμους, γιατί η πτυχή της καθαριότητας αποτελεί θεμελιώδη λίθο για την επιτυχή ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού, αλλά και της δημόσιας υγείας στο νησί μας.
Εάν η Κύπρος καθιερωθεί σαν ποιοτικός τουριστικός προορισμός, τότε οι επισκέπτες θα μας επιλέγουν και οι Τουριστικοί Πράκτορες θα ακολουθούν τις προτιμήσεις τους οπότε θα υπάρχει συνεχής ζήτηση του προϊόντος μας.
Εύχομαι σε όλους τους εμπλεκομένους στις προσφερόμενες υπηρεσίες του Τουρισμού να φροντίσουν φέτος επαγγελματικά και φιλόξενα τους επισκέπτες για καλύτερα αποτελέσματα στην τουριστική μας βιομηχανία.
Μιχάλης Δημοσθένους
Ειδικός σε θέματα τουρισμού και επιμόρφωσης
Μέλος επιτροπής Τουρισμού ΟΕΒ -99657037 (info@elpistravel.com)

Tuesday 5 April 2011

Η συμβολή των δημαρχείων και κοινοτικών αρχών στην προσέλκυση περιηγητών


Μεγάλη επιτυχία σημειώνουν οι διαλέξεις που παρουσιάζονται από το ειδικό σε θέματα Τουρισμού Μιχάλη Δημοσθένους Τις διαλέξεις που διεξάγονται παγκύπρια στα πιο κάτω θέματα παρακολουθούν οι υπεύθυνοι καθαρισμού και διοργανωτές εκδηλώσεων των δημαρχείων και για τις κοινότητες οι κοινοτάρχες κοινοτικά συμβούλια και επιχειρηματίες του τουρισμού. Στις διαλέξεις ευρίσκεται πάντοτε εκπρόσωπος του ΚΟΤ Σκοπός, της διάλεξης είναι να ευαισθητοποιηθούν όσοι εμπλέκονται στα συμβούλια των δημαρχείων των πόλεων και στα συμβούλια των κοινοτήτων της επαρχίας, ώστε να διατηρούν πάντοτε καθαρούς, προσεγμένους και επισκέψιμους όλους τους χώρους των, καθώς και το γύρω φυσικό περιβάλλον που ανήκει στην δικαιοδοσία τους. Η μελετημένη ανάπτυξη και η προβολή του χαρακτήρα της κάθε περιοχής. Ανάπτυξη τουριστικής συνείδησης και η σημασία της
παραδοσιακής Κυπριακής φιλοξενίας. Η αναβίωσης των παραδοσιακών ασχολιών
των κατοίκων της περιοχής και παρουσίαση παραδοσιακών προϊόντων και δημιουργία πολιτιστικών εκδηλώσεων και ενδιαφερόντων. Η ευαισθητοποίηση για ποιοτική και επαγγελματική φροντίδα στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Ανάπτυξη δραστηριοτήτων με πρωτοβουλίες για την πρόοδο της περιοχής μέσα από αναπτυξιακά προγράμματα. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων της περιοχής με συνεργασία με τις αρχές του κράτους. Γνώσεις και εφαρμογή της νομοθεσίας . Συνεχής επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων στις προσφερόμενες
υπηρεσίες.

Οι διαλέξεις επιδοτούνται από το Τουριστικό Οργανισμό SUNVIL TRAVEL του
Κύπριου συμπατριώτη μας Κου Νόελ Ιωσηφίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο