Sunday 13 November 2011

Τουρισμός και κοινοτικοί

Γράφτηκαν στις εφημερίδες διάφορα, ακούστηκαν σε τηλεοπτικές εκπομπές άλλα τόσα, στάλθηκαν γραπτές εισηγήσεις στο αρμόδια υπουργεία και στον Οργανισμό Τουρισμού πώς θα μπορούσαμε σαν πολιτεία να αντιμετωπίσουμε το ξένο εργατικό δυναμικό στον τουρισμό. Το ολο θέμα το αφήσαμε μέχρι τώρα ανεξέλεγκτο.
Φθάσαμε τα τελευταία χρόνια σε μια μεγάλη αύξηση των κοινοτικών εργαζομένων στην χώρα μας, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν είναι καταρτισμένοι δεν μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα και η παρουσία τους γίνεται αιτία μείωσης της ποιοτικής εξυπηρέτησης του τουριστικού μας προϊόντος, προσφέροντας ερασιτεχνικές υπηρεσίες.
Όλοι που ασχολούνται στην τουριστική βιομηχανία, που είναι ο αιμοδότης της οικονομίας μας, πρέπει να είναι σωστά καταρτισμένοι. Είναι μεγάλη ανάγκη να αντιληφθούν την μεγάλη σημασία της κατάρτισης και της επιμόρφωσης, γιατί τότε μόνο θα μπορέσουμε να προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση η οποία να ελέγχεται με αυστηρές διαδικασίες. Είναι καιρός να έχουμε μια ολοκληρωμένη πολιτική ώστε οι εργοδότες να μην επιλέγουν τον υπάλληλο βάση των φθηνών εργατικών, αλλά βάση της κατάρτισης και της δεξιότητας των υπαλλήλων είτε αυτοί είναι Κύπριοι είτε κοινοτικοί.
Είναι μεγάλη ανάγκη να επικεντρωθούμε στον ανθρώπινο παράγοντα. Να καταρτιστούν επαρκώς όλοι όσοι προσφέρουν υπηρεσίες στην τουριστική Βιομηχανία του τόπου μας. Την μεγάλη ευθύνη για τον σκοπό αυτό την φέρουν οι αρμόδιοι του τουρισμού, τα υπουργία εργασίας, τουρισμού και η βουλή, ώστε να εφαρμοστεί η κατάρτιση αναγκαία προϋπόθεση βάση όρων και κανονισμών και της κατηγορίας της επιχείρησης .
Δεν γίνεται να αφήνεται ανεξέλεγκτα το τουριστικό μας προϊόν στα χέρια ανειδίκευτων υπαλλήλων, είτε αυτοί εργάζονται στη Ξενοδοχειακή και επισιτιστική βιομηχανία, σε ορεινά θέρετρα, σε πόλεις, σε χωριά, σε παραλίες, χωρίς επαγγελματική κατάρτιση, προσόντα και πιστοποιητικά.
Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ελκυστικό τουριστικό προορισμό όπως το διαφημίζουμε πρέπει να εφαρμοστή πλήρως η νομοθεσία και να σταματήσουμε πλέον να ανεχόμαστε την προχειρότητα.
Η Τουριστική εξυπηρέτηση είναι ευαίσθητο θέμα, διότι ο καταναλωτής ξοδεύει χρήματα για να δεχτεί επαγγελματικές υπηρεσίες. Είναι ευθύνη όλων μας και ειδικά αυτών που ασχολούνται με τον τουρισμό, να φροντίσουν να ενταχθεί απαραιτήτως η κατάρτιση και η εφαρμογή επαγγελματικών προτύπων που θα αναβαθμίσει έτσι τα τουριστικά επαγγέλματα και θα προσελκύσει και τους Κύπριους στην Τουριστική Βιομηχανία.
Υπάρχουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που γνωρίζουν τη μεγάλη σημασία της επαγγελματικής κατάρτισης των υπαλλήλων τους , τους συγχαίρουμε και τους χαιρόμαστε. Τα επιμορφωτικά προγράμματα που προσφέρουν στο προσωπικό τους , επιδοτούνται από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού. Το προσωπικό παρακολουθώντας τέτοια προγράμματα, αποκτά τις κατάλληλες δεξιότητες στην διεξαγωγή της εργασίας του, έχει καλύτερη απόδοση στις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες και συμβάλλει στην αύξηση των εισοδημάτων της επιχείρησης των και στην συνέχεια αυτό είναι θετικό επακόλουθο στην Τουριστική μας Βιομηχανίας.
Γι’ αυτό οι επιχειρηματίες του τουρισμού για καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα είναι απαραίτητο να επιδιώκουν την εμπλοκή του προσωπικού τους στην κατάρτιση και επιμόρφωση.
Φέτος είχαμε μια καλή τουριστική χρονιά. Χρειάζεται να οργανωθεί και να αναβαθμιστεί η Βιομηχανία του Τουρισμού, όσον αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα, για να προσφέρονται επαγγελματικές υπηρεσίες . Αυτό θα βοηθήσει στην αποφυγή προσέλευσης ανειδίκευτων κοινοτικών υπαλλήλων, σ την επιστροφή των Κυπρίων στο επάγγελμα, μείωση της ανεργίας στο τόπον μας και κατά ακολουθία προσέλκυση περισσότερων ποιοτικών τουριστών.
Μιχάλης Δημοσθένους
Ειδικός στα Θέματα Τουρισμού και Επιμόρφωσης
Μέλος επιτροπής Τουρισμού ΟΕΒ (info@elpistravel.com)

No comments:

Post a Comment