Sunday 16 December 2012

Τουρισμός και κρίση


Τουρισμός και κρίση  

Διαβάζουμε και ακούμε διάφορα, σχετικά με τη διεθνή κρίση, που επηρεάζει και το Τουρισμό της Κύπρου. Όμως δεν πρέπει να απογοητευόμαστε, γιατί ο προορισμός «Κύπρος» έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που, κατά καιρούς, βοηθούν στην προσέλκυση κάποιου διαφορετικού ρεύματος τουρισμού που μας δίνει τη δυνατότητα να επιβιώνουμε.
Η χώρα μας είναι ένας ολοκληρωμένος τουριστικός προορισμός. Έχει ιστορία και πολιτισμό, καλές κλιματολογικές συνθήκες, όμορφο φυσικό περιβάλλον, καθαρές παραλίες, ξενοδοχειακές μονάδες, αγροτουριστικά καταλύματα, ωραίο και φιλόξενο κόσμο και ασφάλεια. Με αυτά τα δεδομένα, πρέπει να συνεχίσουμε να ελπίζουμε ότι η τουριστική βιομηχανία της Κύπρου μπορεί να αντιμετωπίσει την κρίση.
Κάθε χρόνο πρέπει να είμαστε έτοιμη και να συνεχίσουμε να προσελκύουμε το ενδιαφέρον των τουριστών. Ο τουρίστας της εποχής μας αναζητά, τους ποιοτικούς προορισμούς που προσφέρουν σιγουριά για επιτυχημένες διακοπές
Στόχος μας, μαζί με τα διάφορα μέτρα που λαμβάνονται στην παρούσα κρίση που αντιμετωπίζουμε, θα πρέπει να είναι η διόρθωση πορείας για να παρουσιάσουμε ένα ανανεωμένο ποιοτικό τουριστικό προϊόν.
Έτσι θα παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και θα κρατηθούμε επάξια στο χάρτη του τουρισμού.
Η άμεση εφαρμογή λύσεων και νέων ιδεών είναι επιτακτική ανάγκη.
Είναι η ώρα να δούμε ότι όλες οι προσφερόμενες υπηρεσίες να λειτουργούν ποιο επαγγελματικά και να ελέγχονται αυστηρά για την εφαρμογή τους από ειδικό αρμόδιο σώμα.
Να εφαρμοσθούν επαγγελματικά πρότυπα το συντομότερο δυνατόν για αυτούς που εργάζονται και που διατίθενται να εργασθούν σε τομείς, που υπηρετούν τον τουρισμό.
Να τεθούν σε εφαρμογή όλα τα μέτρα εκείνα, που θα διορθώσουν και θα βάλουν σε σωστή βάση όλες τις συμβαλλόμενες υπηρεσίες του τουρισμού, για μπορέσουν να αποδώσουν ποιοτικά και η εφαρμογή του νόμου να είναι αμείλικτη και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε.
Όλοι οι εργαζόμενοι στο τουρισμό χρειάζονται συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση και πειθαρχία. Αυτό αφορά όλους αυτούς που έρχονται σε επαφή με τον τουρίστα, από τη στιγμή που κλείνει το πακέτο του για τη Κύπρο μέχρι την επιστροφή του στο τόπο του. Όπως και οι αεροσυνοδοί στις πτήσεις προς Κύπρο, οι υπάλληλοι αεροδρομίων, οι οδηγοί ταξί και τουριστικών λεωφορείων, οι υπάλληλοι στα ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, εστιατόρια, καφετερίες μπαρ, αγροτουριστικά καταλύματα και διαμερίσματα. Οι υπάλληλοι καταστημάτων, αρχαιολογικών χώρων, βυζαντινών εκκλησιών και μοναστηριών, φροντιστές παραλιών ναυαγοσώστες, τροχονόμοι, αστυνομία καθώς και οι υπηρεσίες δημαρχείων και κοινοτικών αρχών.
Τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταλύματα, τουριστικά διαμερίσματα, θεματικά πάρκα, φυσικό περιβάλλον, τουριστικές εκδρομές, να επιθεωρούνται για την ποιοτική τους απόδοση.
Το τμήμα ελέγχου των προσφερομένων υπηρεσιών που είναι ο Κυπριακός Οργανισμός τουρισμού οι υγειονομικές υπηρεσίες χρειάζονται σεβασμό και συνεργασία, ώστε να γίνεται συνεχής έλεγχος και παροχή συμβουλών, για τη διατήρηση και αναβάθμιση του επιπέδου των ποιοτικών υπηρεσιών.
Οι τουρίστες θα μας έλθουν, κάποιοι έχουν την οικονομική ευχέρεια και θα ταξιδεύσουν.
Εφόσον όλα τα επίπεδα τουριστικής εξυπηρέτησης θα έχουν τεθεί κάτω από πλήρη έλεγχο και λειτουργούν με πλήρη επαγγελματικότητα, τότε θα είμαστε αισιόδοξοι για καλύτερες μέρες στην τουριστική μας βιομηχανία και τότε θα συνεχίζουμε να πηγαίνουμε ενάντια στην κρίση και το μέλλον στον τουρισμό θα είναι ελπιδοφόρο. 


Μιχάλης Δημοσθένους,
Σύμβουλος  Τουρισμού και επιμόρφωσης

info@elpistravel.com Τηλ.99657037

No comments:

Post a Comment