Wednesday 12 March 2014

Η τουριστική Συνείδηση


Η τουριστική Συνείδηση

 

·        Του Μιχάλη Δημοσθένους

Συμβούλου Τουρισμού και επιμόρφωσης (99657037)

 

Είναι το θέμα που μας «καιει» και  που πάντοτε επιδιώκουμε να αναπτύσσουμε το τί πρέπει να παρέχουμε στους τουρίστες μας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται αυτό.

Ευγένεια, χαμόγελο, ειλικρίνεια, αγάπη και επαγγελματισμός προς τους επισκέπτες μας, είναι μερικά από τα συστατικά της επιτυχίας στο να προσελκύουμε κάθε χρόνο όλο και περισσότερους τουρίστες και φυσικά να διατηρούμε τους υπάρχοντες.

Επομένως, πρέπει να δημιουργήσουμε στους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας, την ανάγκη να ξαναέρθουν και φυσικά να διαφημίσουν με τα καλά τους λόγια την Κύπρο στη δική τους χώρα. Αυτός είναι και ο απώτερος σκοπός μας, η διάρκεια και όχι η προσωρινότητα τους τουρισμού.  

Διότι και εμείς όταν πάμε διακοπές περιμένουμε όλες οι προσφερόμενες υπηρεσίες, να είναι άψογες και σύμφωνα με το τίμημα που πληρώσαμε. Αν δεν συμβεί αυτό τότε εμείς πρώτοι θα δυσφημίσουμε τη χώρα που επισκεφτήκαμε και θα φροντίσουμε να το διαδώσουμε με κάθε δυνατό τρόπο και με όλα τα μέσα

 

Οι ευθύνες μας έναντι στη χώρα και στον Τουρισμό μας

Πρέπει να βλέπουμε τους επισκέπτες που έρχονται στη Κύπρο σαν φιλοξενούμενους και σαν οικογενειακούς φίλους μας. Αυτό ήταν το χαρακτηριστικό γνώρισμα των Κύπριων από αρχαιοτάτων χρόνων και αυτό πρέπει να το διατηρήσουμε και να το συνεχίσουμε. Τότε θα έχουμε κάνει την πιο εγγυημένη και σίγουρη κερδοφόρα κοινωνικοοικονομική επένδυση στον τόπο μας.

Αυτές ήταν μερικές από τις αρχές μας και εάν επιστρέψουμε στη βάση μας τότε θα σώσουμε και την Κύπρο μας.

Η αισχροκέρδεια, η ασυνέπεια, η αφέλεια και ο Κρακτισμός δεν έχουν θέση στη πολιτισμένη Ευρωπαϊκή Κύπρο και ο νόμος πρέπει πάντοτε να είναι αυστηρός.

Να είμαστε ευγενικοί και φιλόξενοι πρώτα από όλα. Να διατηρούμε το φυσικό μας περιβάλλον καθαρό και να προσέχουμε να συμβαίνει αυτό σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και τις παραλίες. Στους δρόμους και κατά τη διάρκεια της οδήγησης μας ας μην πετούμε σκουπίδια από τα παράθυρα, ούτε και αναμμένα τσιγάρα και αν είναι εφικτό να μην καπνίζουμε μέσα στο αυτοκίνητο εφόσον δεν έχουμε σταχτοδοχείο για να τα σβήσουμε. Είναι γνωστό σε όλους ότι τα τσιγάρα εκτός από το ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον αν είναι αναμμένα μπορούν να προκαλέσουν και φωτιά και ξέρουμε όλοι τις συνέπειες που μπορούν να προκληθούν από αυτό.  

Και μια και αναφερθήκαμε στους δρόμους θα πρέπει να τηρούμε καταρχήν τους κώδικες οδικής ασφάλειας. Να παραχωρούμε κάποιες προτεραιότητες στο δρόμο όταν βλέπουμε τουρίστες με αυτοκίνητα ενοικιάσεως. Να τους διευκολύνουμε όταν χρειάζονται πληροφορίες, να είμαστε πρόθυμοι και να προσφέρουμε τη βοήθεια μας ανά πάσα στιγμή με ευγένεια και σεβασμό προς αυτούς τους ανθρώπους που ήρθαν να μας αφήσουν τα χρήματά τους.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε εύκολα να αλλάξουμε τις συνήθειες των μεγάλων πάνω σε αυτά τα θέματα, ούτε να τους στείλουμε να καθίσουν στα θρανία για να αποκτήσουν περιβαλλοντική Συνείδηση. Θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι οι οποίοι θα βοηθήσουν τουλάχιστον τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι θα είναι και οι συνεχιστές αυτού του τόπου,  να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να έχουμε αγάπη και σεβασμό για τον τόπο που ζούμε πρώτα για μας τους ίδιους, αλλά κυρίως για τον τουρισμό, μιας και η χώρα μας έχει την ευλογία να είναι τουριστική και μάλιστα ο τουρισμός της είναι και η κινητήριος δύναμη της οικονομίας..

Πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι η αμέλεια μας, η άγνοιά μας και ο ωχαδελφισμός μας κάνουν τους επισκέπτες μας να  δυσανασχετούν και η δυσφήμηση καραδοκεί και επηρεάζει κατά πολύ την προβολή και την εμπορικότητα της χώρας μας.

Το προσωπικό στην τουριστική βιομηχανία επιβάλλεται να είναι ευπρεπώς ενδεδυμένο και σωστά καταρτισμένο ώστε να είναι έτοιμο να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό πελάτη. Η πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων μπορεί στις μέρες μας να γίνει τόσο εύκολα για αυτό και απευθύνω έκλυση στους ιδιοκτήτες-επαγγελματίες να ακολουθούν και αυτοί και το προσωπικό τους αυτή την οδό ώστε τα αποτελέσματα να είναι τα αναμενόμενα και για τις επιχειρήσεις που διατηρούν ή εργάζονται σε αυτές,  αλλά και για τη χώρα μας.

Είναι επιβεβλημένο να κατανοήσουμε ότι ποιοτικός τουρισμός δεν είναι αυτός που αφήνει μόνο χρήματα στον τόπο, αλλά είναι αυτός που γίνεται η καλύτερη διαφήμιση ώστε να υπάρχει συνέχεια σε αυτό που λέμε τουριστική βιομηχανία καθώς επίσης και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ειδικά σε μια περίοδο τόσο δύσκολη όσο αυτή που βιώνουμε. Η τουριστική Συνείδηση πρέπει να περάσει στο πετσί μας και να γίνει η σημαία-το λάβαρο όλων μας αν θέλουμε να συνεχίσουμε να δράττουμε καρπούς από αυτό που ονομάζουμε τουρισμός.    

No comments:

Post a Comment